آخرین اخبار
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

اولویت اول آموزش و پرورش ریل‌گذاری برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین است

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت سیاست و اولویت اول وزارت آموزش و پرورش ریل‌گذاری برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین است.
اشتراک گذاری
11 بهمن 1400
کد مطلب : 461

حمید طریفی‌حسینی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اظهار داشت: این سند یک دهه قبل به تصویب رسید اما در روند اجرا به اهدافی که تبیین شد، نرسیدیم.

وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید بنا دارد الگو و مدلی خاص برای این سند بنیادین اجرا کند، نبود مدل اجرایی و عملیاتی برای سند، علت اصلی نرسیدن به اهداف مشخص شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اجرای عدالت تربیتی را یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف این نهاد در دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف، حرکت از محیط پیرامونی به سمت مرکز برنامه‌ریزی شده و ما این بار از سمت مرزها و شهرهای کوچک به سمت شهرهای بزرگ و پایتخت حرکت می‌کنیم.

طریفی حسینی یادآور شد: این عدالت در واقع عدالت ترمیمی خواهد بود که نگاه و ویژه و تبعیض مثبت برای مناطق محروم خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما در این مسیر توجه به مناطق محروم و کم‌برخودار است که به همین دلیل قرارگاه عملیاتی محرومیت‌زدایی را در آموزش و پرورش ایجاد کردیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: متنوع سازی محیط های تعلیم و تربیت، کیفیت بخشی به آموزش و فاصله گرفتن از حافظه محوری از دیگر اولویت‌های برنامه های اجرایی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم است.

طریفی‌حسینی افزود: در این مسیر یک مدل حکمرانی نیاز داریم و معتقدیم بین کار ما در وزارتخانه و استان‌ها باید نسبت برقرار باشد و معتقدیم‌ باید به سمت مردمی‌سازی و مشارکت مردم در بخش‌های مختلف برویم.

وی یادآور شد: در مسیر ریل‌گذاری سند تحول بنیادین همه ارکان تعلیم و تربیت به اندازه وزارت آموزش و پرورش سهم دارند و در استان‌ها همین سهم بین دستگاه‌ها و ادارات کل تقسیم می‌شود.

وی بیان کرد: نتیجه کار ما در مدرسه مشخص خواهد شد و بنا داریم تا سیاستگذاری و برنامه‌ریزی به کف مدارس برسد.

طریفی‌حسینی گفت: مدیران باید به جوانان اعتماد و آنان را توانمند کنند تا در مسیر انقلاب مسئولیت‌ها را به مدیران جوان گام دوم انقلاب بسپاریم.

انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *